Author Topic: Swiss : BMW E36 S42  (Read 23778 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline JFK

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Oct 2005
  • Posts: 3,070
  • Last Login:November 21, 2013, 02:14:35 pm
    • Classic Limousie Thailand
Re: Swiss : BMW E36 S42
« Reply #25 on: November 16, 2008, 12:29:09 am »
 :good: :good: :good:

Offline columbus

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Sep 2007
  • Posts: 1,555
  • Country: 00
  • Gender: Male
  • Last Login:August 27, 2014, 03:46:09 pm
Re: Swiss : BMW E36 S42
« Reply #26 on: November 16, 2008, 07:37:36 am »
เหนแล้วเกิดความสงสัยคับ เครื่อง s42 กับ m42 ที่ใช้วิ่งกันอยู่ในสนามพีระ มีความเหมือนหรือแตกต่างกันตรงไหนบ้าง แต่ผมดูแล้วตัว block กับ ฝาสูบสูบภายนอกคล้ายกัน  แต่เครื่องใน คงต่างกันมากนะครับ ขอขอบคุณล่วงหน้ากับท่านผู้ให้ความกระจ่าง
knowledge is power

ความสุขอันแท้จริงมิได้เกิดจากภายนอก หากเกิดจากภายใน

อยากมีเกียรติ  ต้องให้เกียรติ

Offline ท่านขุน

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 3,472
  • Country: 00
  • Gender: Male
  • Last Login:November 25, 2022, 11:52:45 am
Re: Swiss : BMW E36 S42
« Reply #27 on: November 18, 2008, 10:58:36 pm »
S42 ใช้ลูกสูบ 86.5 ก้านขนาด 85mm  แคมชารพไม่มีรายละเอียด  แต่คงมีหลายเบอร์   ใช้กำลังอัดขนาด 12:1 ใช้น้ำมันอ๊อคเทนสูง
พิเศษ  เครื่องยนต์วางตั้งตรงไม่เอียง  เพราะว่าตั้งใจจะใช้ drysump ตั้งแต่เกิด  [เป็นเครื่อง 4 สูบที่เป็นทายาทโดยตรงของ S14 และ M42]
ใช้กล่องสมองแบบปรับตั้งได้    และได้ใช้ ITB 4 ลิ้นเหมือนเครื่องมอเตอร์สปอร์ทของ BMW  ระบบวาล์วแบบ fix ไม่เป็นแบบ vanos
ตั้ง redline เอาไว้ที่ 8500 - 9000rpm    แรงม้ามาตรฐานบอกว่าอยู่ในช่วง 280 - 310 bhp

### S14 2.3l เป็นขนาด 93.4 x 84  กำลังอัด 10.5:1  195-210bhp@6750rpm 

Offline OouVintage

  • PainKiller Racing Team
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 10,531
  • Gender: Male
  • Last Login:February 04, 2023, 01:13:03 pm
    • OouVintage
Re: Swiss : BMW E36 S42
« Reply #28 on: November 18, 2008, 11:07:26 pm »
S42 ใช้ลูกสูบ 86.5 ก้านขนาด 85mm  แคมชารพไม่มีรายละเอียด  แต่คงมีหลายเบอร์   ใช้กำลังอัดขนาด 12:1 ใช้น้ำมันอ๊อคเทนสูง
พิเศษ  เครื่องยนต์วางตั้งตรงไม่เอียง  เพราะว่าตั้งใจจะใช้ drysump ตั้งแต่เกิด  [เป็นเครื่อง 4 สูบที่เป็นทายาทโดยตรงของ S14 และ M42]
ใช้กล่องสมองแบบปรับตั้งได้    และได้ใช้ ITB 4 ลิ้นเหมือนเครื่องมอเตอร์สปอร์ทของ BMW  ระบบวาล์วแบบ fix ไม่เป็นแบบ vanos
ตั้ง redline เอาไว้ที่ 8500 - 9000rpm    แรงม้ามาตรฐานบอกว่าอยู่ในช่วง 280 - 310 bhp

### S14 2.3l เป็นขนาด 93.4 x 84  กำลังอัด 10.5:1  195-210bhp@6750rpm 

 &v& &v& &v&

Offline ท่านขุน

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 3,472
  • Country: 00
  • Gender: Male
  • Last Login:November 25, 2022, 11:52:45 am
Re: Swiss : BMW E36 S42
« Reply #29 on: November 20, 2008, 04:16:01 pm »




for reference only :  :smitten:

Factory date:  1996   
 
  Price:  15000   
 
  Details:  brand new Mmotorsport engine only 1.20 min. of dyno and 10 laps to montmelo circuit year 1997 dry stock until today, S-42 number 98, Dry Sump, carbon airbox 8 injectors, Guillotine admision, engine wiring loom complete except one sensor, if needed engine mountings, exaust and cluch if require (extra NOT included in the price)   
 
  Contact Name:  Paco Roig   
 
  Contact Phone:  0034670555500   

Offline ท่านขุน

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 3,472
  • Country: 00
  • Gender: Male
  • Last Login:November 25, 2022, 11:52:45 am
Re: Swiss : BMW E36 S42
« Reply #30 on: November 20, 2008, 04:25:25 pm »





Offline korn

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Aug 2005
  • Posts: 1,988
  • Gender: Male
  • Last Login:January 04, 2021, 12:04:58 pm
Re: Swiss : BMW E36 S42
« Reply #31 on: November 20, 2008, 11:22:35 pm »
Oouvintage อยู่ไหน....
รักทุกคันเท่าๆกันหมด

Offline OouVintage

  • PainKiller Racing Team
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 10,531
  • Gender: Male
  • Last Login:February 04, 2023, 01:13:03 pm
    • OouVintage
Re: Swiss : BMW E36 S42
« Reply #32 on: November 21, 2008, 10:44:17 am »
Oouvintage อยู่ไหน....

อยู่นี้ครับ......แต่ตังไม่อยู่  :pale:

Offline grunweiBus

  • "ย้อนยุค..."
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jun 2008
  • Posts: 1,149
  • Gender: Male
  • Last Login:August 26, 2014, 06:51:49 pm
Re: Swiss : BMW E36 S42
« Reply #33 on: November 27, 2008, 01:06:36 pm »
ได้แต่มองครับ
 :cyclop:


Offline Flying Dutchman

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Dec 2005
  • Posts: 2,685
  • Last Login:April 15, 2018, 11:17:57 pm
Re: Swiss : BMW E36 S42
« Reply #34 on: December 08, 2008, 10:54:59 am »
เนี๊ยบมากครับ

คันที่นิวซีแลนด์ที่เค้าตามมาเจอผมที่ ECR น่าจะเคยใช้อยู่ที่ Three Crowns Racing จริงๆครับ เข้าใจว่าจะเป็นคันที่ Charles Gwan ขับ รอ confirm ก่อน
เดี๋ยวเค้า restore เสร็จจะส่งรูปมาให้ดูครับแล้วจะเอามาฝากแปะไว้ที่นี่ครับ

นี่คือรายละเอียดที่เค้าส่งมา

Hi Torpan,

Thanks for your email. Yes mine is still a left hand drive car.  A photo of the interior is attached.  Following is an excerpt of an email that I received from Schnitzer Motorsport which lead me to TCR:

We understand you are interested about the history of this car, unfortunately however we are not really able to help you with your research: we do know that your particular BMW Super Touring Car was run by Team Bigazzi in 1994. Also we can inform you that we purchased this particular E36 STC at the end of 1994 and we then sold it to South-East Asia, to a racing team called 'Three Crowns Racing' in Thailand.

So I am guessing that it must have been early 1995 when TCR purchased it.

Kind regards
Andrew

Tags:
 

* Permissions

  • You can't post new topics.
  • You can't post replies.
  • You can't post attachments.
  • You can't modify your posts.




Facebook Comments