Author Topic: มารู้จักว่าเฟืองท้ายที่ Limited Slip มีข้อดีอย่างไร  (Read 8519 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline thanases

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Sep 2005
  • Posts: 4,173
  • Gender: Male
  • Last Login:June 09, 2018, 09:20:43 pm
ตาม Link ไปเลย จะเห็นความแตกต่างชัดเจน

http://www.youtube.com/watch?v=p1hEmGwBBtg&feature=related
แรงด้วย สวยด้วย

Offline jack

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Aug 2005
  • Posts: 6,502
  • Gender: Male
  • Last Login:September 23, 2016, 08:16:12 pm
มันดีอย่างนี้นี่เอง  :good:

อยากใส่บ้างครับพี่  :-!

project LSD 02 work รึยังครับ

Offline thanases

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Sep 2005
  • Posts: 4,173
  • Gender: Male
  • Last Login:June 09, 2018, 09:20:43 pm
มันดีอย่างนี้นี่เอง  :good:

อยากใส่บ้างครับพี่  :-!

project LSD 02 work รึยังครับ

 :good:
แรงด้วย สวยด้วย

Offline thanases

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Sep 2005
  • Posts: 4,173
  • Gender: Male
  • Last Login:June 09, 2018, 09:20:43 pm
ต่อเรื่อง Types ว่ามีแบบใหนบ้าง ที่พูดกันว่า 1 Way, 1.5 Way, 2 Way

Two main types of LSD have been generally used – mechanical (geared or clutch-based) and fluid based (viscous). The latter is gaining ground especially in modern all-wheel drive vehicles, and generally requires less maintenance than the mechanical type.

1 Way
A 1-way notch is cut like an upside down triangle. While the cam can push backward against the tapered edges, expanding the casing, it cannot push forward against the flat surface. Therefore under acceleration torque (cam rotating backwards) it will lock, and under deceleration torque, when the cam is forced to rotate forward due to forces from braking, engine braking, etc.. it will just contact a flat "wall" and the casing will not expand.

1.5 Way
A 1.5-way notch is like an upside down triangle with a half triangle on top of it. During acceleration it will expand the casing at one rate, and during deceleration, it will still expand the casing, but due to the cuts' higher angles, it will require more force to move the casing apart. Therefore, only during Very hard braking will it have enough force pushing it forward to expand the casing.

2 Way
A 2-way notch is shaped like a diamond. It requires almost the same amount of acceleration or deceleration to force the casing apart. Usually, the top cuts are slightly more dramatic, forcing the 2-way to require slightly more deceleration force to push the cam to expand the casing.

แรงด้วย สวยด้วย

Offline Flying Dutchman

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Dec 2005
  • Posts: 2,685
  • Last Login:April 15, 2018, 11:17:57 pm
แจ๋วครับ  :good:

แต่ในรถรุ่นใหม่ๆบางยี่ห้อในปัจจุบันที่บอกว่ามี LSD มันทำงานเป็นหนังคนละม้วนกันเลย มันไม่ได้ล็อก/ปลดล็อกเพลาซ้ายขวาเข้าด้วยกันเหมือน LSD แบบที่เรารู้จักกันทั่วไป แต่มันจะไปควบคุมล้อข้างที่หมุนเร็วกว่าให้หมุนเท่ากับอีกข้างหนึ่งโดยผ่านระบบเบรก แต่ก็ยังเรียกกันว่า LSD กันอยู่ได้แฮะ มันน่าจะกระเดียดไปทาง traction control อะไรเทือกนั้นมากกว่า

Offline tokenn

  • Trouble is impossible!!!
  • Administrator
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 5,153
  • Country: th
  • Gender: Male
  • Last Login:August 11, 2023, 06:03:41 pm
อันนี้ครับ ฝากสาวก e30 อย่างผมก็เพิ่งเคยเห็น LSD vs. STD  :good:

http://www.youtube.com/watch?v=Am9Jvj4Bdjw&NR=1
Trouble is something to Learn,
Learning how to Fix.
Fixing something is to Think,
Thinking how to be Mature -> a little rascal again!




Tags:
 

* Permissions

  • You can't post new topics.
  • You can't post replies.
  • You can't post attachments.
  • You can't modify your posts.




Facebook Comments