Author Topic: มาดูกันดีกว่าว่าท้ายรถของพวกเราคอรถเก่ามีอะไรกันบ้าง  (Read 4530 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ball_ta22

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Aug 2005
  • Posts: 1,790
  • Gender: Male
  • Last Login:June 27, 2023, 06:00:50 pm
 เพิ่มที่ผมก่อนเลย...ส่วนใหญ่ก็ไม่พ้นของประมาณในรูป มาทายกันเล่นๆว่าเป็นคอของเครื่องอะไรบ้าง :>D

Offline อู๋ Skyline < ID 19 >

  • สองล้อ สามล้อ สี่ล้อ แยงกี้ ญี่ปุ่นเท่านั้น
  • Verified Member.
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 4,630
  • Gender: Male
  • Last Login:October 07, 2016, 09:55:53 pm
อูย
ตอบให้ก่อนเลย
ตัวแรกน่าจะ ของรถ skyline s54 GTB เครื่อง G7
ถัดมาเป็นของ เครื่อง L  nissan datsun
ส่วนตัวสุดท้าย ของเครื่อง Rotary 12A 13B ประมาณนั้น

ถูกเปล่าไม่รู้

 :good: :good: :good:

Offline TeeTarga

  • มีปากสักแต่ว่าพูด..จะต่างจาก..ลมผ่านตูดที่ตรงไหน
  • Global Moderator
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 3,484
  • Country: th
  • Gender: Male
  • Last Login:August 04, 2023, 05:02:50 am
อูย
ตอบให้ก่อนเลย
ตัวแรกน่าจะ ของรถ skyline s54 GTB เครื่อง G7
ถัดมาเป็นของ เครื่อง L  nissan datsun
ส่วนตัวสุดท้าย ของเครื่อง Rotary 12A 13B ประมาณนั้น

ถูกเปล่าไม่รู้

 :good: :good: :good:

ถ้าอย่างนั้น เหตุการณ์ต่อไป เจ้า คอพวกนี้ จะกระเด็น ไปสิงสถิตย์ ในรถใครหว๋า..อิ.. :freddie:
อย่ามีเพียงหัว..เอาไว้คั้นหู..หรือ..เอาไว้แค่ผมขึ้น
เพื่อนที่ดีที่สุดของคุณ อาจจะไม่ใช่เพื่อนที่ดีขอผมก็ได้

Offline ball_ta22

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Aug 2005
  • Posts: 1,790
  • Gender: Male
  • Last Login:June 27, 2023, 06:00:50 pm
 พี่ตี๋ว่าไหมว่า..ถ้าพี่แกตอบผิดผมว่าพี่เค้าต้องเอาซามูไรในมือมาเชือดคอตัวเองแล้วแหละ :>D
ว่าแต่พี่อู๋เล่นไอ้แก๊งค์นี้ให้ที :o

Offline TeeTarga

  • มีปากสักแต่ว่าพูด..จะต่างจาก..ลมผ่านตูดที่ตรงไหน
  • Global Moderator
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 3,484
  • Country: th
  • Gender: Male
  • Last Login:August 04, 2023, 05:02:50 am
ไม่ใช่ ถ้าตอบผิด ต้อง ยึดดดดดดดดดดดดดดดดด...ซะ "v"
อย่ามีเพียงหัว..เอาไว้คั้นหู..หรือ..เอาไว้แค่ผมขึ้น
เพื่อนที่ดีที่สุดของคุณ อาจจะไม่ใช่เพื่อนที่ดีขอผมก็ได้

Offline donutjovi

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jan 2006
  • Posts: 8,997
  • Gender: Male
  • Last Login:January 01, 2022, 01:04:10 pm
เรื่องคอขาดบาดทะยักตายเลยนะนี่ พี่ ๆ เล่นคอ G7 กันเลยเหรอ
เดี๋ยวเครื่องสกายไลน์ก็ราคาสุดโต่งกันหรอก  'b'

Offline หรั่ง^Hakosuka^

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Sep 2005
  • Posts: 2,478
  • Country: 00
  • Gender: Male
  • Last Login:May 24, 2020, 02:54:55 pm
G7 engine Type: In-line 6-cylinder, overhead camshaft (OHC)
Displacement: 1988 cc  Max. power: 125 ps
The Skyline 2000GT-B was the only Japanese car equipped
with a sidedraft 2-cylinder triple Weber carburetor.

The second-generation Prince Skyline was announced by Prince Motor Co., Ltd. (which merged with Nissan in 1966) in September 1963 and put on the domestic market in November of that year. With this model, the Skyline was recreated as an upscale small car that satisfied the conditions of a family car in being easy to drive and requiring very little maintenance.

The engine proper was sealed and came with a two-year or 30,000 kilometer warranty. The chassis needed no lubrication for 30,000 kilometers of driving. The oil-impregnated sintered alloys used for the ball joints kept out rain and dust, giving the grease a longer service life. Nissan received a Technical Award from the Society of Automotive Engineers of Japan for this "successful extension of the lubrication interval of automobiles."

Subsequently, the Prince Skyline 2000GT-B was brought out in February 1965. Although developed as a sports model, the Skyline 2000GT-B was mass-produced and achieved volume sales. Its standard specifications included three Italian-made Weber carburetors that delivered the world's highest levels of carburetor performance. Drivers well versed in automotive mechanisms would involuntarily utter cries of sheer delight at how superbly the car performed. Popularly called the S54B, this Skyline model competed in car races held in Japan in those days, outperforming strong foreign sports car rivals to win every race it contested without exception.
 

Offline OouVintage

  • PainKiller Racing Team
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 10,531
  • Gender: Male
  • Last Login:February 04, 2023, 01:13:03 pm
    • OouVintage
มาแล้วครับท้ายรถน้อง Busoh พร้อมของที่กำลังรอช่างมีอารมณ์ใส่ให้  'b'

Offline OouVintage

  • PainKiller Racing Team
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 10,531
  • Gender: Male
  • Last Login:February 04, 2023, 01:13:03 pm
    • OouVintage
ตามด้วยท้ายรถ Bid-masters ของๆใครต่อใครเต็มรถครับ  :good:

Offline donutjovi

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jan 2006
  • Posts: 8,997
  • Gender: Male
  • Last Login:January 01, 2022, 01:04:10 pm
ท้ายร้านมีแต่   คอ............ %:(

Offline donutjovi

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jan 2006
  • Posts: 8,997
  • Gender: Male
  • Last Login:January 01, 2022, 01:04:10 pm
G7 engine Type: In-line 6-cylinder, overhead camshaft (OHC)
Displacement: 1988 cc  Max. power: 125 ps
The Skyline 2000GT-B was the only Japanese car equipped
with a sidedraft 2-cylinder triple Weber carburetor.

The second-generation Prince Skyline was announced by Prince Motor Co., Ltd. (which merged with Nissan in 1966) in September 1963 and put on the domestic market in November of that year. With this model, the Skyline was recreated as an upscale small car that satisfied the conditions of a family car in being easy to drive and requiring very little maintenance.

The engine proper was sealed and came with a two-year or 30,000 kilometer warranty. The chassis needed no lubrication for 30,000 kilometers of driving. The oil-impregnated sintered alloys used for the ball joints kept out rain and dust, giving the grease a longer service life. Nissan received a Technical Award from the Society of Automotive Engineers of Japan for this "successful extension of the lubrication interval of automobiles."

Subsequently, the Prince Skyline 2000GT-B was brought out in February 1965. Although developed as a sports model, the Skyline 2000GT-B was mass-produced and achieved volume sales. Its standard specifications included three Italian-made Weber carburetors that delivered the world's highest levels of carburetor performance. Drivers well versed in automotive mechanisms would involuntarily utter cries of sheer delight at how superbly the car performed. Popularly called the S54B, this Skyline model competed in car races held in Japan in those days, outperforming strong foreign sports car rivals to win every race it contested without exception.
 


ตัวการที่ทำให้เกิดเหตุการณ์นี้ขึ้นมา  :good:

Offline OouVintage

  • PainKiller Racing Team
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 10,531
  • Gender: Male
  • Last Login:February 04, 2023, 01:13:03 pm
    • OouVintage
ท้ายรถ Bid-masters ประจำวันนี้  O:)

Offline ball_ta22

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Aug 2005
  • Posts: 1,790
  • Gender: Male
  • Last Login:June 27, 2023, 06:00:50 pm
 ของใครมารับด้วย ;D

Offline OouVintage

  • PainKiller Racing Team
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 10,531
  • Gender: Male
  • Last Login:February 04, 2023, 01:13:03 pm
    • OouVintage

Offline NOK

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Aug 2005
  • Posts: 2,557
  • Gender: Male
  • Last Login:April 10, 2008, 07:55:53 pm
 *c*  ท้ายรถเมื่อเช้า *c*

Tags:
 

* Permissions

  • You can't post new topics.
  • You can't post replies.
  • You can't post attachments.
  • You can't modify your posts.




Facebook Comments