ขออนุญาติยกเอา Rules&Regulations ของ BMWCCA มาละกันนะครับ น่าจะอธิบายให้เห็นภาพพอสมควร
Appendix C - Electrical Disconnect Specifications
A standard electrical disconnect (battery cut-off) switch is strongly recommended on all cars competing in the BMW CCA Club Racing program and required for cars competing in Modified and Super Modified classes on full race tires, i.e. slicks. This switch must be wired such that electrical power to all circuits including alternator, except an electrically operated on-board fire system, is disconnected.
In the interest of convenience, the switch may be mounted in the compartment near the battery and operation effected by a pull wire passing to the outside. The preferred location of the pull wire is on the driver’s side. It must be clearly visible and its position marked with an approved decal of "lightening bolt" and the word "OFF". The decal can be placed on the window glass as opposed to the bodywork, as close as possible to the pull wire. It is recommended that the pull wire be painted red for visibility. Those vehicles with a permanently mounted switch or pull wire in another location will be allowed that alternate location providing the position is clearly marked with the approved decal and the switch or pull wire is easily accessible from outside the vehicle.
This requirement does not have to be viewed as a difficult one with which to comply and can very easily be accomplished with the fabrication of a simple bracket to hold the switch near the battery. Braided wire can be used for the pull and it should pass through a small bracket mounted inside the compartment. A loop in the end of the cable completes the installation. Pulling the cable rotates the switch and disconnects the battery from the circuit (see illustration).
ส่วนเรื่องเบาะ น่าจะปรับให้เข้ากับสรีระที่สุดนะครับ ให้อยู่ในตำแหน่งที่ไม่รู้ค้ำ ไม่รู้สึกโหน คงไม่มีกฏตายตัวอะไร
แต่ที่สำคัญคือเมื่อปรับเบาะแล้ว มุมของ Safety Harness ที่รัดเข้ากับตัวคนขับจะต้องเป็นไปตามกำหนดไว้ มิฉนั้นอาจรับแรงดึงไม่ได้เต็มที่ หรือดึงผิดมุมจนไหล่หักอะไรทำนองนั้น ยกตัวอย่าง Shoulder Straps ควรจะทำมุมลงจากบ่าไปที่พื้นราว 10-20 องศาเป็นต้น เข้าใจว่าข้อนี้ใน Rules&Regulations ของ Supercar Thailand มีบอกไว้ ลองดูเข้าไปดูที่เวปไซท์ครับ
Hope this helps!