Author Topic: <--- E30 The 80's Hits --->  (Read 1436840 times)

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Offline Three_Bros.

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jan 2008
  • Posts: 118
  • Gender: Male
  • Last Login:April 17, 2014, 07:52:55 pm
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3500 on: February 04, 2009, 09:03:04 pm »
มาแล้วนะครับ ของใครเชิญมารับได้ เป็นสี Macau Blue จริงๆ
คนนึงอยู่อังกฤษข้างซ้ายหาย คนนึงอยู่เมืองไทยข้างขวาหาย
มาลงตัวกันพอดี


ขอบคุณมากครับ คุณต่อที่เป็นธุระจัดการเอามาให้  &v&

ขอบคุณคุณเอท่านขุนที่ช่วยชี้เป้าครับ  &v&

จะได้จบสักทีหลังจากตามหามานาน

Offline Flying Dutchman

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Dec 2005
  • Posts: 2,685
  • Last Login:April 15, 2018, 11:17:57 pm
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3501 on: February 04, 2009, 09:42:50 pm »
by the way, ดูแล้วของแท้ 100% ครับ เดี๋ยววันอาทิตย์ติดรถเอาไปให้ที่เขาใหญ่

Offline korn

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Aug 2005
  • Posts: 1,988
  • Gender: Male
  • Last Login:January 04, 2021, 12:04:58 pm
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3502 on: February 05, 2009, 09:48:46 am »
ได้ข่าวว่า เจ้าของรถโดนเฆี่ยนอยู่หลังบ้าน เรียบร้อยแล้วครับ


ทำไมแต่งงานแล้วโหดร้ายจัง........  สงสารคุณปลาจัง............  ไม่รู้จะโดนอะไรบ้าง  \^^/ \^^/ \^^/
รักทุกคันเท่าๆกันหมด

Offline thaidub

  • dub dub ba dee dub
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 12,330
  • Gender: Male
  • Last Login:December 25, 2019, 08:58:03 am
    • my fleet
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3503 on: February 05, 2009, 09:52:10 am »
ได้ข่าวว่า เจ้าของรถโดนเฆี่ยนอยู่หลังบ้าน เรียบร้อยแล้วครับ


ทำไมแต่งงานแล้วโหดร้ายจัง........  สงสารคุณปลาจัง............  ไม่รู้จะโดนอะไรบ้าง  \^^/ \^^/ \^^/


ทำผิดต้องโดนทำโทษ

ทำดี มีรางวัล  :grin:
[img width= height=]http://www.damnlol.com/pics/597/422dd996a42a0a5f7e4b2a3a28d689ef.gif[/img]
THE RETRO WATERCOOLED VW REGISTRY http://www.bangkokclassiccar.com/forum/index.php?topic=21593.0
MY FLEET BUILD THREAD http://www.bangkokclassiccar.com/forum/index.php?topic=3592.420

Offline ท่านขุน

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 3,472
  • Country: 00
  • Gender: Male
  • Last Login:November 25, 2022, 11:52:45 am
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3504 on: February 05, 2009, 10:26:11 am »
ถ้าพี่หรั่งเจออีกอันก็ฝากตบมาด้วยนะครับ  ผมมีข้างเดียวกับของพี่เหลืออยู่อีกอันนึง [จำได้ป่าว]

Offline Three_Bros.

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jan 2008
  • Posts: 118
  • Gender: Male
  • Last Login:April 17, 2014, 07:52:55 pm
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3505 on: February 05, 2009, 11:10:18 am »
ถ้าพี่หรั่งเจออีกอันก็ฝากตบมาด้วยนะครับ  ผมมีข้างเดียวกับของพี่เหลืออยู่อีกอันนึง [จำได้ป่าว]
ได้ครับถ้าเจออีกอันแล้วจะจัดการให้ครับ thanx

Offline ataphol

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2008
  • Posts: 173
  • Gender: Male
  • Last Login:October 12, 2023, 01:26:26 am
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3506 on: February 06, 2009, 12:48:50 am »
ไปเจอมาครับ e30 ขับเคลื่อนล้อหน้า


jame jj

  • Guest
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3507 on: February 06, 2009, 03:39:04 am »
ขับ4มากกว่าครับ
ไปเจอมาครับ e30 ขับเคลื่อนล้อหน้า



Offline korn

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Aug 2005
  • Posts: 1,988
  • Gender: Male
  • Last Login:January 04, 2021, 12:04:58 pm
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3508 on: February 06, 2009, 10:05:47 am »
ได้ข่าวว่า เจ้าของรถโดนเฆี่ยนอยู่หลังบ้าน เรียบร้อยแล้วครับ


ทำไมแต่งงานแล้วโหดร้ายจัง........  สงสารคุณปลาจัง............  ไม่รู้จะโดนอะไรบ้าง  \^^/ \^^/ \^^/


ทำผิดต้องโดนทำโทษ

ทำดี มีรางวัล  :grin:


ตาหนวดโรคจิต
รักทุกคันเท่าๆกันหมด

Offline Time crisis

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Feb 2007
  • Posts: 192
  • Gender: Male
  • Last Login:July 26, 2011, 02:40:16 pm
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3509 on: February 07, 2009, 12:36:19 am »
ไปเจอมาครับ e30 ขับเคลื่อนล้อหน้า



คิดในแง่ดี "ยังเหลืออีกตั้งครึ่ง"  ;>#
12-21-30-34-36-46  ชอบทั้งนั้น


Offline OouVintage

  • PainKiller Racing Team
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 10,531
  • Gender: Male
  • Last Login:February 04, 2023, 01:13:03 pm
    • OouVintage
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3510 on: February 07, 2009, 09:25:23 am »
ปีกใหม่ของ Mandy  :grin:





ขอบคุณพี่เพชร Ausee BKK ที่จัดรูปมาให้ครับ  :good:

Offline ป้อ (theringmeister)

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Aug 2005
  • Posts: 2,363
  • Gender: Male
  • Last Login:September 23, 2020, 11:02:59 am
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3511 on: February 07, 2009, 10:00:44 am »
สปอยเลอร์หลังอันเดิมพี่อู๋ยังใช้อยู่รึเปล่าครับ จำได้ว่าแม๊กฮิปโปอยากได้   &v&

ปีกใหม่ของ Mandy  :grin:





ขอบคุณพี่เพชร Ausee BKK ที่จัดรูปมาให้ครับ  :good:

Offline OouVintage

  • PainKiller Racing Team
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 10,531
  • Gender: Male
  • Last Login:February 04, 2023, 01:13:03 pm
    • OouVintage
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3512 on: February 07, 2009, 10:50:11 am »
สปอยเลอร์หลังอันเดิมพี่อู๋ยังใช้อยู่รึเปล่าครับ จำได้ว่าแม๊กฮิปโปอยากได้   &v&

ปีกใหม่ของ Mandy  :grin:

ขอบคุณพี่เพชร Ausee BKK ที่จัดรูปมาให้ครับ  :good:

ใช้คู่กันครับป้อ จะลองแบบ Kamm Theory ดูนะครับ :wink:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kammback

History

Freiherr Reinhard Koenig-Fachsenfeld "developed a body style whose tail was cut off to form a flat rear surface"[1] while working on an aerodynamic design for a bus, and he patented the idea.[2]

The innovative tail treatment also minimized turbulence created by Paul Jaray's[3] aerodynamic designs on certain 1935 passenger cars. In 1936, "further research by the FKFS--Forschungsinstitut fur Kraftfahrwesen und Fahrzeugmotoren Stuttgart (Stuttgart Research Institute for Automotive and Automobile Engine Technology), under the direction of Wunibald Kamm, proved that vehicles with the so-called K- or Kamm tail, following Koenig-Faschsenfeld’s lead, offered a good compromise between everyday utility (e.g. vehicle length and interior dimensions) and an attractive drag coefficient."[1]

The earliest use of "Kamm" to describe an automobile body incorporating this design was the prototype 1940 'Kamm' Coupe based on a BMW 328 chassis. [4]

Aerodynamics

While the realities of fluid dynamics dictate that a teardrop shape is the ideal aerodynamic form, Kamm found that by cutting off / flattening the streamlined end of the tear at an intermediate point, and bringing that edge down towards the ground, he could gain most of the benefit of the teardrop shape without incurring such a large material, structural, and size problem. The airflow, once given the suggestion of the beginning of a turbulence-eliminating streamlined teardrop tail, tended to flow in an approximation of that manner regardless of the fact that the entire tail wasn't there. This is called the Kamm effect.

There is controversy about the proportions of a true Kamm tail. According to the classic definition the tail should be cut off where it has tapered to approximately 50% of the car’s maximum cross section, which Kamm found represented a good compromise - by that point the turbulence typical of flat-back vehicles had been mostly eliminated at typical speeds. Thus a minivan is not a Kammback, and neither are numerous cars that have truncated tails.

Automakers’ use of the term “Kammback” has diminished as Kamm's principles have become more generally assimilated into modern car design.

Offline ป้อ (theringmeister)

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Aug 2005
  • Posts: 2,363
  • Gender: Male
  • Last Login:September 23, 2020, 11:02:59 am
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3513 on: February 07, 2009, 10:52:57 am »
สปอยเลอร์หลังอันเดิมพี่อู๋ยังใช้อยู่รึเปล่าครับ จำได้ว่าแม๊กฮิปโปอยากได้   &v&

ปีกใหม่ของ Mandy  :grin:

ขอบคุณพี่เพชร Ausee BKK ที่จัดรูปมาให้ครับ  :good:

ใช้คู่กันครับป้อ จะลองแบบ Kamm Theory ดูนะครับ :wink:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kammback

History

Freiherr Reinhard Koenig-Fachsenfeld "developed a body style whose tail was cut off to form a flat rear surface"[1] while working on an aerodynamic design for a bus, and he patented the idea.[2]

The innovative tail treatment also minimized turbulence created by Paul Jaray's[3] aerodynamic designs on certain 1935 passenger cars. In 1936, "further research by the FKFS--Forschungsinstitut fur Kraftfahrwesen und Fahrzeugmotoren Stuttgart (Stuttgart Research Institute for Automotive and Automobile Engine Technology), under the direction of Wunibald Kamm, proved that vehicles with the so-called K- or Kamm tail, following Koenig-Faschsenfeld’s lead, offered a good compromise between everyday utility (e.g. vehicle length and interior dimensions) and an attractive drag coefficient."[1]

The earliest use of "Kamm" to describe an automobile body incorporating this design was the prototype 1940 'Kamm' Coupe based on a BMW 328 chassis. [4]

Aerodynamics

While the realities of fluid dynamics dictate that a teardrop shape is the ideal aerodynamic form, Kamm found that by cutting off / flattening the streamlined end of the tear at an intermediate point, and bringing that edge down towards the ground, he could gain most of the benefit of the teardrop shape without incurring such a large material, structural, and size problem. The airflow, once given the suggestion of the beginning of a turbulence-eliminating streamlined teardrop tail, tended to flow in an approximation of that manner regardless of the fact that the entire tail wasn't there. This is called the Kamm effect.

There is controversy about the proportions of a true Kamm tail. According to the classic definition the tail should be cut off where it has tapered to approximately 50% of the car’s maximum cross section, which Kamm found represented a good compromise - by that point the turbulence typical of flat-back vehicles had been mostly eliminated at typical speeds. Thus a minivan is not a Kammback, and neither are numerous cars that have truncated tails.

Automakers’ use of the term “Kammback” has diminished as Kamm's principles have become more generally assimilated into modern car design.

 :good:  &v& แม๊กฮิปโปอดตามเคย  :grin:

Offline thaidub

  • dub dub ba dee dub
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 12,330
  • Gender: Male
  • Last Login:December 25, 2019, 08:58:03 am
    • my fleet
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3514 on: February 07, 2009, 10:55:58 am »
รถแม็คมาจอดที่บ้าน ขับไม่สนุกเลย เพราะไม่มีไฟ  :2funny:

พรุ่งนี้จะ charge ให้นะ 
[img width= height=]http://www.damnlol.com/pics/597/422dd996a42a0a5f7e4b2a3a28d689ef.gif[/img]
THE RETRO WATERCOOLED VW REGISTRY http://www.bangkokclassiccar.com/forum/index.php?topic=21593.0
MY FLEET BUILD THREAD http://www.bangkokclassiccar.com/forum/index.php?topic=3592.420

Offline ป้อ (theringmeister)

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Aug 2005
  • Posts: 2,363
  • Gender: Male
  • Last Login:September 23, 2020, 11:02:59 am
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3515 on: February 07, 2009, 11:02:41 am »
รถแม็คมาจอดที่บ้าน ขับไม่สนุกเลย เพราะไม่มีไฟ  :2funny:

พรุ่งนี้จะ charge ให้นะ 

 :2funny:   

เมื่อก่อนตอนซื้อมาสวยใช้ได้เลย แต่เห็นล่าสุดยางขอบไฟตัดหมอกห้อยร่องแร่ง...

Offline OouVintage

  • PainKiller Racing Team
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 10,531
  • Gender: Male
  • Last Login:February 04, 2023, 01:13:03 pm
    • OouVintage
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3516 on: February 07, 2009, 11:07:17 am »
Sample

Alfa Romeo Iso Grifo A3


Ford GT40


Alfa Romeo Giulia SS


Alfa Romeo Giulia Super

Offline Maximus Hippopotemus

  • Classic Car Enthusiast
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 11,760
  • Country: th
  • Gender: Male
  • Last Login:April 04, 2024, 10:08:30 am
    • MY FACEBOOK
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3517 on: February 07, 2009, 02:56:32 pm »
ไม่อยู่เล่นเว็บครึ่งวัน โดนพาดพิงสะงั้น อิอิ  :grin:
พอเห็นรถรุ่นโน้นก็ชอบรุ่นนี้ก็ชอบรุ่นนั้นก็ชอบ ชอบไปหมดเลยนะ ยอมรับครับว่าชอบไปหมดก็เพราะผมชอบรถคลาสสิคไงครับ

1951 FIAT 1100E
1957 CHEVROLET BEL AIR TOWNSMAN
1963 MB W110 190
1968 MB W108 280S
1970 VW T2 DELUXE
1973 BMW 2002
1985 CHEVROLET SUBURBAN SILVERADO K20
1985 MB W123 300TD
1988 BMW 318i 2dr. M42
1989 CITROEN BX 19 GTi
1991 JAGUAR XJR 4.0
1991 MB R129 500SL

www.facebook.com/maxcud39

Offline akekasak

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Nov 2007
  • Posts: 1,580
  • Gender: Male
  • Last Login:April 08, 2016, 04:18:21 pm
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3518 on: February 08, 2009, 08:51:24 pm »
อิจฉา khun Max อ่ะมีคนช่วยหาดูเเลรถหาอะไหล่ให้ด้วย :><:

Offline aey_316i

  • Member
  • *****
  • Join Date: Nov 2008
  • Posts: 76
  • Gender: Male
  • Last Login:November 29, 2015, 01:21:37 pm
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3519 on: February 09, 2009, 09:20:22 am »
มีเรื่องรบกวนหน่อยครับเกี่ยวกับ m42 ที่วางใน e30 ต้องใช้เฟืองท้ายขนาดเท่าไรถึงจะเหมาะสมที่สุด ระหว่าง 3.9 - 4.1 ขอบคุณครับ

Offline OouVintage

  • PainKiller Racing Team
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 10,531
  • Gender: Male
  • Last Login:February 04, 2023, 01:13:03 pm
    • OouVintage
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3520 on: February 09, 2009, 10:20:00 am »
มีเรื่องรบกวนหน่อยครับเกี่ยวกับ m42 ที่วางใน e30 ต้องใช้เฟืองท้ายขนาดเท่าไรถึงจะเหมาะสมที่สุด ระหว่าง 3.9 - 4.1 ขอบคุณครับ

ถ้าขับถนนผมว่า 4.1 จะจัดไปครับน่าจะซัก 3.9 จะได้มีปลายไว้ขับด้วย

Offline thaidub

  • dub dub ba dee dub
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 12,330
  • Gender: Male
  • Last Login:December 25, 2019, 08:58:03 am
    • my fleet
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3521 on: February 09, 2009, 10:26:37 am »
ไม่อยู่เล่นเว็บครึ่งวัน โดนพาดพิงสะงั้น อิอิ  :grin:

เดินเบาไม่ดีเลย เช็คหน่อยไม๊ 

ใครมีหัวเกียร์บริจากบ้างครับ หัวเกียร์ไม้ (ไม่ใช่ alpina) รับไม่ได้  :grin:
แม็คหาสปริงโหลดมา เดี๋ยวไปใส่ให้
[img width= height=]http://www.damnlol.com/pics/597/422dd996a42a0a5f7e4b2a3a28d689ef.gif[/img]
THE RETRO WATERCOOLED VW REGISTRY http://www.bangkokclassiccar.com/forum/index.php?topic=21593.0
MY FLEET BUILD THREAD http://www.bangkokclassiccar.com/forum/index.php?topic=3592.420

Offline aey_316i

  • Member
  • *****
  • Join Date: Nov 2008
  • Posts: 76
  • Gender: Male
  • Last Login:November 29, 2015, 01:21:37 pm
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3522 on: February 09, 2009, 11:09:50 am »
ขอบคุณครับสำหรับคำตอบ  มีอีกหนึ่งเรื่องครับผมจะหาเฮดเดอร์ M42 - M44 ที่เป็นตัวขับขวาจากที่ไหนได้บ้างครับ ช่วยบอกพิกัดด้วยครับ

Offline ggmf

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2008
  • Posts: 657
  • Country: 00
  • Gender: Male
  • Last Login:September 05, 2016, 01:26:07 pm
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3523 on: February 10, 2009, 11:52:14 am »
ขอนอกเรื่องหน่อยนะครับ น๊อตที่ล๊อคลูกปืนล้อหน้านี่มันเบอร์อะไรน่ะครับ พรุ่งนี้จะลองถอดซะหน่อย มีแค่เบอร์ 32 ไม่รู้พอมั้ย :rolleyes:

Offline Pan

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 6,862
  • Country: 00
  • Gender: Male
  • Last Login:December 21, 2023, 05:16:03 pm
Re: <--- E30 The 80's Hits --->
« Reply #3524 on: February 10, 2009, 04:07:48 pm »


มารายงานความคืบหน้าครับ



กำลังติดตั้ง Aero part อยู่ครับ ภายในต้องเปลี่ยนแผงประตูขวา กับแก้ขาสปอตไลน์   :smitten: :smitten:
ถ้าเราไม่ แสดงตัวออกมา ให้บ้านบางกอก เห็นว่าเรายังอยู่
เเล้วเราจะ web บ้านบางกอกจะมีไว้ให้ใครดูครับ

สมัครยาก คนดูน้อย เพื่อนๆ หายไป
ผมอยากให้ ทุกคนเข้ามาดูได้นะครับ
บ้านบางกอกจะได้อยู่ต่อไป ใครสมัครไม่ได้ ให้แจ้งทาง Facebook ได้ลยครับ

Tags: gaaf 
 

* Permissions

  • You can't post new topics.
  • You can't post replies.
  • You can't post attachments.
  • You can't modify your posts.




Facebook Comments