Author Topic: ได้รถมาใหม่มาครับ เกือบจะคลาสสิก แต่คิดว่าหายาก  (Read 12765 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kongkiet01

  • Guest
ไปเจอมาโดยบังเอิญครับขายอยู่เต๊นรัชดา เห็นว่าสวยดีและหายากเลยรีปสอยมาครอบครอง  แต่งงกับยี่ห้อและรุ่น ใครพอจะทราบข้อมูลรุ่นนี้รบกวน โพสให้กระจ่างหน่อยครับ ขอบคุณครับ
คันนี้เป็นรถญี่ปุ่น isuzu impulse แต่ภายใน จะปั๊มว่า handing by lotus   \^^/
 

kongkiet01

  • Guest
ขับกลับมาฝนดันตก ให้เละเล่น

kongkiet01

  • Guest
ใครใช้รุ่นนี้อยู่ รบกวนขอข้อมูลหน่อยครับบ

kongkiet01

  • Guest
 :grin: :grin: อนาคต อาจจะคลาสสิก ตอนนี้เก็บไว้ก่อน :grin: :grin:

Offline thaidub

  • dub dub ba dee dub
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 12,330
  • Gender: Male
  • Last Login:December 25, 2019, 08:58:03 am
    • my fleet
สวยดีครับ ชอบของแปลกด้วยคน เป็น isuzu แต่เดาว่าช่วงล่างดีไซน์ร่วมกับ lotus
[img width= height=]http://www.damnlol.com/pics/597/422dd996a42a0a5f7e4b2a3a28d689ef.gif[/img]
THE RETRO WATERCOOLED VW REGISTRY http://www.bangkokclassiccar.com/forum/index.php?topic=21593.0
MY FLEET BUILD THREAD http://www.bangkokclassiccar.com/forum/index.php?topic=3592.420

Offline gunslinger2

  • Member
  • *****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 11
  • Gender: Male
  • Last Login:August 27, 2020, 04:06:31 pm
ไหงมี "ม้าป่า" ติดด้วยครับนั้น

Offline bavarian

  • Member
  • *****
  • Join Date: Oct 2008
  • Posts: 82
  • Country: 00
  • Gender: Male
  • Last Login:March 23, 2022, 08:29:18 pm
ขนตางอนซะด้วยครับ

Offline khiaw

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: May 2007
  • Posts: 75
  • Gender: Male
  • Last Login:February 17, 2019, 10:04:08 am
    • ทุกชีวิต ติด "กระแดะ" kradare.com
รถสวยดีครับ
ผมเองก็ชอบแปลก แบบนี้ขับบนถนนไม่มีใครซ้ำแน่นอนครับ
แต่เรื่องเศร้าของชาวรถแปลก คือไม่มีอะไหล่ตามร้ายขายยาทั่วไป และถ้าหากใครมาเจิมเข้า คงต้องกลุ้มแน่ๆ

ยินดีด้วยครับ
Something worth living for.

Online Maximus Hippopotemus

  • Classic Car Enthusiast
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 11,760
  • Country: th
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 01:53:45 pm
    • MY FACEBOOK
พอเห็นรถรุ่นโน้นก็ชอบรุ่นนี้ก็ชอบรุ่นนั้นก็ชอบ ชอบไปหมดเลยนะ ยอมรับครับว่าชอบไปหมดก็เพราะผมชอบรถคลาสสิคไงครับ

1951 FIAT 1100E
1957 CHEVROLET BEL AIR TOWNSMAN
1963 MB W110 190
1968 MB W108 280S
1970 VW T2 DELUXE
1973 BMW 2002
1985 CHEVROLET SUBURBAN SILVERADO K20
1985 MB W123 300TD
1988 BMW 318i 2dr. M42
1989 CITROEN BX 19 GTi
1991 JAGUAR XJR 4.0
1991 MB R129 500SL

www.facebook.com/maxcud39

Offline OKUMI RT

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Sep 2005
  • Posts: 5,732
  • Gender: Male
  • Last Login:April 12, 2023, 10:57:01 am
    • CLUB RT
isuzu impulse  นี่เค้าให้ lotus ช่วย set ช่วงล่างให้ครับ แล้ว lotus ยังเอาเครื่องตัวนี้ไปยัดใส่ใน lotus elan ด้วยนะครับ เป็น 1.6 turbo เครื่องตัวเดียวกันเลย


ความพยายามอยู่ที่ไหน ความพยายามอยู่ที่นั่น
คารมเป็นต่อ รูปหล่อเป็นเกย์
หลงทางเสียเวลา หลงรัชดาติดเหม่งจ๋าย
รักสิบล้อ ต้องรอสิบโมง

Offline Tre

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 2,492
  • Gender: Male
  • Last Login:November 25, 2022, 10:40:30 pm
ที่อังกฤษเรียกว่ารุ่น Piazza ลองดูตามลิงค์นี้เลยครับ... เข้าใจว่าคันนี้เป็นตัว 2nd Generation
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Isuzu_Piazza
 
The second generation Impulse was designed on General Motors's second generation R-body "world car" platform. GM had commissioned Isuzu to build a replacement for the Spectrum, this time a sportier model called the Storm (Gemini Coupe in Japan). The body design of the Storm was strongly influenced by GM and drew heavily from GM Europe's design submission for the Elan M100.[9][10] Under Shiro Nakamura,[11] Isuzu's then head of design, the third generation Gemini sedan was first designed on this platform, and then attention was turned to a sporty coupe to replace the first generation Impulse. Starting with the Storm, alternative front and rear treatments were made, retaining the lozenge theme of the Gemini sedan, and drawing heavy influence from the rear-wheel drive Impulse (semi-concealed headlights with integrated grille as well as hood and taillight styling) while also expanding on the "European look", which later became a central point of marketing the vehicle in Japan.
The three-door hatchback debuted as the Impulse XS in 1989 for the 1990 model year. It was offered only in front-wheel drive with a DOHC 1.6 L (1588 cc) I4 engine which produced 130 hp (97 kW). The suspension consisted of MacPherson struts both front and rear, with a rigid trailing arm front suspension and a multi-link rear suspension, featuring Nishiboric passive steering.
For the 1991 model year, the Impulse RS was introduced with a 160 hp (119 kW) turbocharged engine and all-wheel drive drivetrain which featured front and rear viscous differentials and center helical differential. The wagonback model was also introduced for the 1991 model year, only available with the normally-aspirated 1.6 L engine.
For the 1992 model year, the Turbo model was discontinued and the base engine was replaced with a 1.8 L (1809 cc) engine, sharing the same bore but with a longer stroke due to the taller engine block. This larger powerplant was good for 140 hp (104 kW) and 125 ft·lbf (169 N•m).[12] Both body styles continued into 1992, but very few were produced.
Since the Impulse weighed just 2411 lb (1094 kg) in front-wheel drive configuration and 2732 lb (1239 kg) in all-wheel drive configuration, the turbo engine and all wheel drive combined gave excellent performance.
General Motors, who owned nearly half of Isuzu, also owned Lotus Cars at the time. Lotus selected the 1.6 L engine and transmission from the Isuzu Gemini for the Lotus Elan and a following generation of that engine eventually ended up in the Impulse. Lotus was subcontracted by Isuzu to fine tune the suspension of the Impulse, through selection of stiffer dampers, larger sway bars, and softer springs. All of the second generation Impulses had the Lotus-tuned suspension.
A non-Lotus innovation in the Impulse was the development of the Nishiboric passive rear-wheel steering system which adjusted the toe of the rear wheels by changing the rear wheel alignment through the range of suspension travel.
The combination of the burst of the Japanese economic bubble, rising emissions and crash safety requirements, and continued restrictive market segment meddling by General Motors forced Isuzu out of the car making market and brought an end to the Impulse.
In the Japanese market, this vehicle was sold as the Piazza beginning in July 1991 through to spring of 1992. The second generation Piazza was offered only in front-wheel drive with the 1.8 L engine. All of the second generation Piazzas came with the Lotus-tuned suspension, which was stiffer.
In Canada, the same models, with minor variations, were sold in the 1990 and 1991 model years. No Impulses were made for Canada for the 1992 model year. In 1993 the 1.8 L model was sold in Canada as the Asüna Sunfire, but only with the hatchback body.[12] Since the phaseout of the Asuna brand in 1993, after only one model year, the Sunfire name moved to a Pontiac, as its version of the third-generation Chevrolet Cavalier on the GM J platform rather than an Isuzu platform.
The second generation Piazza was not marketed as a Holden in Australia, possibly due to lack of sales of its predecessor

Offline lazydog

  • และ Chiang-rai united
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Nov 2005
  • Posts: 4,100
  • Gender: Male
  • Last Login:January 03, 2023, 10:32:07 pm


isuzu กับ lotus ร่วมมือกันออกแบบ ช่วงก่อนนี้ครับ

แต่หน้าม้าป่าเบบนี้ไม่เคยเห็นครับ

แต่ไฟหน้าเก๋ไก๋ดีมากครับ

Offline cefboy

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jun 2007
  • Posts: 361
  • Gender: Male
  • Last Login:March 21, 2024, 12:21:10 pm
โลโก้เหมือนมัสแตงเลย

แต่กลับด้าน

Offline grunweiBus

  • "ย้อนยุค..."
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jun 2008
  • Posts: 1,149
  • Gender: Male
  • Last Login:August 26, 2014, 06:51:49 pm
น่าจะเป็นคันเดียวกันกับที่ผมเคยเจอนะครับ
ตอนนั้นประมาณปี 41-42 นั่งรถผ่านเช้าเย็นเลยครับ
อยู่ในเต๊นท์ตรงข้ามศาลอาญา รัชดา ช่วงโค้งพอดีเลย
ไม่น่าเชื่อว่าเพิ่งจะมีคนมารับไปครับ

ยินดีกับสมาชิกใหม่ด้วยครับ  :smitten:

Offline crown71

  • ยังไง..ยังไง..ก็ คราว์น
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Mar 2007
  • Posts: 801
  • Gender: Male
  • Last Login:April 18, 2015, 06:06:43 am
    • www.littledeaw.com
สวย แปลกดีครับ ชอบๆ  ไม่เคยเห็นเหมือนกัน น่าจะขับมัน ไม่น้อย เลยครับ
 
 
 
 
 
 
มีรูปมาฟากนิดหน่อย   เท่าที่นั่งดู  มีหลายตัวถังเหมือน นิ
littledeaw ออกแบบงานภายใน อสังหาริมทรัพย์ ทุกรูปแบบ และสภาพแวดล้อมโดยรวม www.littledeaw.com

Offline NUK

  • นักรักอังกฤษ
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jun 2006
  • Posts: 1,068
  • Country: th
  • Gender: Male
  • Last Login:September 29, 2023, 07:32:00 pm
    • GELE'E DIAMOND
เก๋ไก๋ดีจังครับ ชอบจัง แถม Handling by Lotus นี่นักวิจารณ์มักบอกว่า Super Sharp Handling เชียวละยินดีด้วยครับ  :good:
นักรักอังกฤษ
ใครใช้ หรือชอบ รถอังกฤษ ไป Like page นี้ไว้เล่นๆ ได้ครับ http://www.facebook.com/thaibritishcar 

ยินดีให้คำปรึกษาเรื่องเพชรครับ  www.geleediamond.com

kongkiet01

  • Guest
น่าจะเป็นคันเดียวกันกับที่ผมเคยเจอนะครับ
ตอนนั้นประมาณปี 41-42 นั่งรถผ่านเช้าเย็นเลยครับ
อยู่ในเต๊นท์ตรงข้ามศาลอาญา รัชดา ช่วงโค้งพอดีเลย
ไม่น่าเชื่อว่าเพิ่งจะมีคนมารับไปครับ

ยินดีกับสมาชิกใหม่ด้วยครับ  :smitten:
ผมได้มาจากเต๊นรถตรงข้าม ศูนวัตนธรรมนะครับ เจ้าของเต๊นบอกว่าเพิ่งมีคนมาเทิร์นเอารถใหม่ไปได้2วันเอง ผมก็มาเห็นพอดีครับ อิอิ แล้วเขาก็เพิ่งลงขายใน one2car.com ตอนนี้ยังไม่ได้ลบรูปเลยครับ อยากดูรายละเอียดชัดๆเข้าไปชมได้เลยครับ :grin: :grin: :grin:

kongkiet01

  • Guest
ขอบคุณทุกคนที่เข้ามาช่วยโพสข้อมูลรถรุ่นนี้นะครับ ขอบคุณอีกทีครับคนบ้านบางกอกทีนําใจทุกคน  :good: :good:

Offline JFK

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Oct 2005
  • Posts: 3,070
  • Last Login:November 21, 2013, 02:14:35 pm
    • Classic Limousie Thailand

Offline pae-monster

  • Member
  • *****
  • Join Date: May 2009
  • Posts: 252
  • Country: 00
  • Gender: Male
  • Last Login:August 16, 2016, 11:42:41 pm
ข้าวตังเจริญรส
เจริญชัยฟู้ดแลนด์
สุมิตร  การช่าง  โคราช
Monster  Perfect

f  con  v  pro   By  Too! Korat

บริการ รถยกรถสไลด์ ทั่วไทย 083-7357756

Offline CortinaMkI

  • Love Me Love My Classic Car.
  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jun 2007
  • Posts: 905
  • Gender: Male
  • Last Login:November 06, 2019, 10:06:07 am
สวยครับ ชอบๆ  :smitten: ขับแล้วช่วงล่างเป็นไงบ้างครับ ขอบคุณครับ
"... ชีวิตมันต้องเดินตามหาความฝัน หกล้มคลุกคลานเท่าไหร่
มันจะไปจบที่ตรงไหน แต่จะยังไงก็ต้องไปให้ถึง
ที่สุดถ้ามันจะไม่คุ้ม แต่มันก็ดีที่อย่างน้อยได้จดจำว่าครั้งนึงเคยก้าวไป
แค่คนที่เชื่อในความฝัน จะเหน็ดจะเหนื่อยก็ยังต้องเดินต่อไป ..."

เนื้อเพลง: ความเชื่อ     อัลบั้ม: Believe     ศิลปิน: Bodyslam

kongkiet01

  • Guest
สวยครับ ชอบๆ  :smitten: ขับแล้วช่วงล่างเป็นไงบ้างครับ ขอบคุณครับ
รถวิ่งดีมากครับ  ช่วงล่างหนืบแน่น   :grin: :grin: :grin:

kongkiet01

  • Guest
รูปภาพประกอบของ one2car ก่อนจะโดนลบใครอยากดูหลายๆมุมเข้ามาดูตามลิ้งเลยจร้า http://www.one2car.com/CarInfor/cardetails.aspx?caridx=J18075022&row=2

kongkiet01

  • Guest
วันนี้ได้พวงมาลัยใหม่มา คิดว่าน่าจะตรงรุ่น ส่งAIRมาเพิ่งถึงสดๆร้อนๆ  ดูรุปเลยจร้า คงหล่อขึ้นเยอะ

Offline OSBIL

  • Verified Member
  • Member
  • *****
  • Join Date: Jul 2005
  • Posts: 4,460
  • Country: 00
  • Gender: Male
  • Last Login:November 13, 2022, 12:48:19 am
ผมจำได้ว่าเคยเห็นใน One2car มานานมากแล้วนะครับ  :rolleyes:
ยังไงก็ยินดีด้วยครับ อนาคตคลาสสิคแน่นอน  :good:
« Last Edit: June 02, 2009, 05:42:29 pm by OSBIL »
" รู้มากเท่าไร ก็ไม่สู้ เท่ารู้ตัว "O ld
S low
b ut
I
L ove

Tags:
 

* Permissions

  • You can't post new topics.
  • You can't post replies.
  • You can't post attachments.
  • You can't modify your posts.




Facebook Comments