ยิ่งดูยิ่งสวยนะเนี่ย
ว่าแต่ว่า
ดีไซด์ตรงช่วงไฟใหญ่หน้าเนี่ย เรียนแบบมาจาก renault caravelle ขอบอก
คิดได้ยังงั้ยเนี่ย
ถ้าจำไม่ผิด ต้นแบบของดัทสันแซท เดิมทีสำนักออกแบบชื่อดังทำให้บริษัทเฟอร์รารี่ แต่ทำอีท่าใหนก็ไม่รู้ บ.ดัทสันมาซื้อไปผลิตเป็นรถสปอร์ทของตัวเองซะอย่างงั้น
เดิมทีมีหนังสือ big book เกี่ยวกับแซทเยอะ ตอนไปทำเครื่องและท่อไอเสีย ช่างขอไปดูเป็นไอเดีย ให้ไปดูซะหลายเล่ม ตอนรถเสร็จขอคืน ป๋าใช้มุขคนแก่บอกลืมจำไม่ได้ว่าเอาไว้ที่ใหนซะอย่างนั้น เลยไม่มีข้อมูลที่เป็น textbook
ใครที่มีประวัติรถแซทช่วยคอนเฟิร์มข้อมูลหน่อยครับ
SO WHO DID DESIGN THE DATSUN 240-Z?
Working within the product specifications, design requirements and design constraints defined and provided by their target market; the concept development, styling and design work was done by the following people. Mr. Katayama and Mr. Matsuo in their writing on the subject over the years, as well as their writings in the book they co-authored; "FAIRLADY Z STORY" finally revel the identity of the real Z Car Design Team. (something not often done in Japanese corporations today - and certainly not done in the late 60's or early 70's)
Mr. Teiichi Hara, Manager Nissan Design and Development
Mr. Kazumi Yotsurnoto, Manager, Passenger Car Styling Section
Mr. Yoshihiko Matsuo, Chief of Design, Styling Studio #4
Mr. Akio Yoshida, Assistant Designer (Exterior Design)
Mr. Sue Chiba (Interior Design)
Mr. Eiichi Oiwa and Mr. Kiichi Nishikawa (Styling Studio Assistants)
Mr. Hidemi Kamahara and Mr. Tsuneo Benitani, Design Engineers
(engineering everything under the skin).